Hvad er SmartFreelancer
Nu bliver det ikke blot nemt, men også supersmart, at lave freelancearbejde. Slip for skattegrænsen, CVR-nummer og alt bøvlet med det administrative arbejde som en SmartFreelancer.
Mandag den 14. juni 2021 blev det med ét smartere at være freelancer. For SmartFreelancer blev lanceret med en mission om at gøre livet nemmere for den gænge arbejder at tjene lidt ekstra med freelancearbejde, samt en vision om at gøre det smart at vælge at blive freelancer.
Det har længe været kompliceret at være freelancer, og mange har holdt sig tilbage og søgt mod faste fuldtidsstillinger frem for at vælge tilværelsen som freelancer. Men nu er det blevet pærelet.
Hvad er SmartFreelancer?
Her kommer SmartFreelancer ind i billedet. SmartFreelancer er en platform for folk i normalt arbejde, der vil bruge deres tid på alt det sjove. Det er ikke kun etablerede freelancere. Det er også for jer, der vil lave noget ved siden af fuldtids- eller deltidsstillingen, og jer der springer ud i det for første gang, og som fra start vil vælge den smarte måde at være freelancer på. Spring bare!
Med SmartFreelancer slipper du for den lovmæssige skattegrænse, der gør at du skal oprette et CVR. nr., hvis du tjener over 50.000 kr. om året. Derudover tager vi alt det administrative bøvl af dit skrivebord. Så alt du skal bekymre dig om, er at løse dine opgaver.
I tæt samarbejde med BakerTilly, der har mange års erfaring med reivision og skat, tager vi os af alt det kedelige praktiske og administrative bøvl. Og alt det koster dig er et minimalt beløb på 5% af den pris, du tager for din opgave.
Hvorfor skal du bruge SmartFreelancer?
Som bruger på vores platform får du klaret alt det administrative bøvl. Det betyder, at når du er oprettet på platformen med dine opgaver, så står vi for:
- En professionel kontrakt, der sendes til din arbejdsgiver for godkendelse
- Indberetning af moms og skat
- Oprettelse af faktura til din arbejdsgiver
- Udbetaling af din løn
På den måde er alt du selv skal stå for at finde din næste arbejdsgiver samt oprette opgaven. Vi klarer resten.
Vi gør det som sagt smart at arbejde freelance.
Hvordan bruger du SmartFreelancer?
Når du skal i gang, er det eneste du selv skal stå for at skrive en opgavebeskrivelse, som din arbejdsgiver skal godkende. Derudover skal du selv uploade bilag for eksempelvis transport, der trækkes fra som en udgift.
Når du opretter opgaven, er der en række felter, du skal udfylde. Men selv her har vi gjort det nemt for dig. Alt er beskrevet, og når du for eksempel skal indtaste den pris, du skal have for opgaven, har vi en udregner, der sørger for, at der bliver regnet feriepenge med, så du til sidst kan se, hvor meget du har tilbage derefter.
Når opgaven er færdiggjort, og virksomheden har godkendt dit arbejde, så laver vi en faktura, som sendes til virksomheden, hvor skat og moms er inkluderet. Derefter sørger vi for, at du sikkert, hurtigt og nemt får udbetalt din løn for dit arbejde.